2013. július 2., kedd

Szerencsés vagy, boldog vagy

Ez a 2 mondat ütötte meg a fülem. Nem fontos ki mondta, miért mondta. A lényeg, hogy elgondolkodtatott és feltettem magamnak a kérdést, és meg is válaszoltam kétszer más-más aspektusból. Szerencsés vagyok? Boldog vagyok? NEM! Miért is, azért mert tele vagyunk adóssággal. Másnak nem ér annyit a háza, lakása, mint amennyi hitelünk van. Másnak nincs annyi fizetése, mint nekünk a havi törlesztőrészlete. Nem tudok gondtalanul elmenni vásárolni magamnak csak úgy, mert mindig sakkozni kell a pénzzel. Nem tudunk elmenni a tengerre nyaralni, pedig imádom a tengert, és 3 éve voltunk utoljára. (még most is annak az emlékéből táplálkozunk) Nem tudok rendszeresen eljárni fodrászhoz, kozmetikushoz(na jó a havi gyantát leszámítva, de másra is lenne igényem), körmöshöz, tornázni. Nem tudunk a gyerekekkel csak úgy kimenni a strandra bármikor, amikor van rá lehetőség. Fogalmam sincs mikor tudjuk lecserélni az autónkat. Sorolhatnám tovább. Szerencsés vagyok? Boldog vagyok? IGEN! Szerető család vesz körül. Mindannyian egészségesek vagyunk(Viki torokfájását leszámítva most). Van 4 okos, szép, ügyes gyermekem. Van férjem, aki szeret mindannyiunkat. Van házunk, amibe kényelmesen elférünk, és szeretünk itt élni. Csodálatos a kertünk, amit a férjemnek köszönhetünk. Nem éhezünk. Amit kívánnak a gyerekek, azt meg tudom főzni/venni nekik. El tudunk menni néha ide-oda kikapcsolódni. Van autónk, amibe kényelmesen mindannyian elférünk. Többször is voltunk már a tengernél, és tudom, hogy még fogunk menni. Amire szükségünk van, azt meg tudjuk venni. Ugyanazok a kérdések, és mennyire más ember van a 2 válasz mögött. Pedig mindegyiket én írtam, és én gondolom. Nem mindegy, hogy az a bizonyos pohár félig tele, vagy félig üres. Melyik vagyok én? Mindegyik, de mégis csak az egyik. Szerintem kitalálható melyik. Sokszor voltam elégedetlen az életünkkel. Nem egyszer borultam emiatt ki. És ilyenkor a férjem bölcsen csak egyet jegyzett meg nekem: másoknak ennyi sem adatik meg, az utcán koldulnak. És milyen igaza van. Elégedett vagyok az életünkkel, és tudom, hogy csak rajtam múlik, hogy milyennek élem meg. És tudom, hogy a nehézségek átmenetiek, és lesz sokkal jobb is. SZERENCSÉS VAGYOK! BOLDOG VAGYOK!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése