2013. augusztus 10., szombat

Levendula

Mivel mindketten(férjem és én) imádjuk a levendulát, ezért a kertünkben van jó pár. Férjem szaporítja is, vannak bölcsis levenduláink, ovisok és már iskolások is. :))) Eddig csak gyönyörködtünk benne, de Martin tánctársáék anyukájának jóvoltából az idén már sütit is készítettem belőle. Kétfajta receptet kaptam tőle, eddig csak a linzert próbáltam ki, de a reggeli sütit is hamarosan megsütöm.
Íme a receptek:

LEVENDULÁS LINZER
35dkg liszt
10dkg porcukor
5dkg Búzadara
20dkg RÁMA
2 púpos evőkanál levendula (turmixban meg kell örölni)
0,5dl tej (igazából annyi, kell csak, hogy jól gyúrható legyen a tészta)

A hozzávalókat összegyúrjuk, és a tésztát fél órára hűtőben rakjuk. Kb. 1cm-esre nyújtjuk, szaggatjuk és 190fokon kb 15perc alatt megsütjük. Szerintem isteni finom.

LEVENDULÁS REGGELI SÜTI
25dkg liszt
1/2 csomag sütőpor 
1 tojás (félre teszünk belőle egy kicsit a tészta tetejét megkenni)
5dkg vaj
5dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor
1 evőkanál levendula (szintén turmixolva)
140ml natúr joghurt
A sütőt 220 fokra előmelegítem.
A hozzávalókat összekeverem robotgéppel.  Kézzel kerek formájúra kinyújtjuk, pizzaszeletelővel vagy derelyevágóval 8 cikkre vágjuk. A félretett tojással megkenjük és kristálycukorral megszórjuk. 10-12 perc alatt megsütjük.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése